Scontri

Pismo naukowe Akademii Muzycznej
im. Karola Szymanowskiego w Katowicach

Zasady recenzowania

„Scontri” jest pismem recenzowanym, podlegającym procedurze tzw. double-blind review process. Wedle niej, każdy nadesłany artykuł jest oceniany wstępnie przez redakcję, a następnie przez dwóch niezależnych specjalistów, niezwiązanych z jednostką naukową do której afiliowany jest autor przedłożonego opracowania. Pomiędzy autorem (autorami) a recenzentami nie może występować konflikt lub zbieżność interesów, przez co rozumie się brak bliskiej relacji osobistej czy zawodowej, a także niewystępowanie stosunku podległości zawodowej oraz bezpośredniej współpracy naukowej w okresie dwóch lat poprzedzających moment sporządzenia recenzji. Autor (autorzy) i recenzenci nie znają swoich tożsamości.

Pisemna recenzja definiuje status nadesłanego artykułu jako pozytywny (można przyjąć do druku bez poprawek, ewentualnie po uwzględnieniu przez autora wskazówek recenzenta w terminie określonym przez redakcję) lub negatywny (opracowanie nie kwalifikuje się do druku). Artykuł zostanie skierowany do publikacji jeśli uzyska dwie pozytywne oceny. Formularz recenzji dostępny jest tutaj.

Przyjęta procedura recenzowania zgodna jest z zasadami określonymi w Załączniku do Komunikatu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 14 września 2012 r. oraz w broszurze Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego Dobre praktyki w procedurach recenzyjnych w nauce z 2011 r.

Dotychczas z pismem współpracowali recenzenci:

  • prof. dr Mieczysława Demska-Trębacz (UMFC Warszawa, Katedra Teorii Muzyki)
  • prof. dr hab. Alicja Jarzębska (UJ Kraków, Instytut Muzykologii)
  • prof. dr hab. Teresa Malecka (AM Kraków, Katedra Teorii i Interpretacji Dzieła Muzycznego)
  • dr hab. Marcin Gmys (UAM Poznań, Instytut Muzykologii)
  • dr hab. Alicja Gronau-Osińska (UMFC Warszawa, Katedra Teorii Muzyki)
  • dr hab. Ewa Kowalska-Zając (AM Łódź, Katedra Teorii Muzyki)
  • dr hab. Iwona Lindstedt (UW Warszawa, Instytut Muzykologii)
  • dr hab. Piotr Podlipniak (UAM Poznań, Instytut Muzykologii)
  • dr Małgorzata Pawłowska (AM Kraków, Katedra Teorii i Interpretacji Dzieła Muzycznego)
  • dr Ewa Schreiber (UAM Poznań, Instytut Muzykologii)
  • dr Sławomir Wieczorek (UWr Wrocław, Instytut Muzykologii)
  • dr hab. Monika Karwaszewska (AM Gdańsk, Wydział Dyrygentury Chóralnej, Muzyki Kościelnej, Edukacji Artystycznej Rytmiki i Jazzu )